La Bisbal es vesteix de gala per la seva «Setmana del Comerç»: Som-hi, que ja ens ho tenim tot fet!
Així que sí, senyors i senyores veïns i veïnes de La Bisbal. Prepareu-vos, perquè aquest setembre, el nostre benvolgut Ajuntament, en col·laboració amb la Federació de Comerç (un aplaudiment per a aquest binomi que sempre es supera a si mateix), ens regala una nova «iniciativa» destinada, com no podia ser d’altra manera, a donar visibilitat i fomentar el consum local. Ja era hora, oi? Que ens pensàvem que els nostres carrers estaven nets i els nostres comerços plens de clients per art de màgia.
La Setmana del Comerç: Una feinada monumental (o gairebé)
La cosa va així: durant tot el mes, cada setmana es dedica a una zona comercial diferent. Imagineu-vos l’emoció! Del 1 al 6 de setembre, ens abastirem de cultura i consum al carrer Jaume II. Després, del 8 al 13, toca relaxar-se a Aigüeta. I per si us sembla poc, de l’15 al 20, ens endinsem a l’exòtic carrer Josep Irla i els seus voltants. Finalment, del 22 al 27, el nucli antic serà l’epicentre de tota aquesta revolució comercial. Qui necessita una millora real de l’espai públic quan podem tenir setmanes temàtiques? Els nostres polítics són uns visionaris, ho reconec.
I no penseu que serà un passeig: que cada establiment s’haurà de trencar el cap amb «activitats pròpies i promocions especials». Tastets, tallers, ofertes, demostracions… un no parar! Jo ja m’imagino els comerços fent malabars per oferir «novetats» que, segurament, seran el mateix de sempre però amb un cartell més gran. I per rematar la feinada, dissabte al matí, una «activitat col·lectiva de tancament». Amb la voluntat, diuen, de «generar ambient de carrer i dinamitzar les compres». Clar, que els nostres carrers no tenen ambient per si sols, necessiten un cop de timó municipal per existir.
Promeses buides i pressupostos inflats: La tònica habitual a La Bisbal
Des de la Federació del Comerç, amb el suport entusiasta de l’Ajuntament (aquell que presumeix de «bones pràctiques» malgrat el soroll que arriba de Madrid), ens diuen que volen «reforçar la col·laboració entre establiments i posar en valor la diversitat i qualitat de l’oferta». Bé, jo em pregunto si aquesta «Setmana del Comerç» no és més aviat una manera de maquillar la deixadesa general que patim molts dels nostres barris, on la brutícia i la manca de manteniment són moneda corrent. Però bé, qui som nosaltres per qüestionar una iniciativa que ens promet «redescobrir el comerç local». Ja ho fem cada dia, gràcies!
Parlem de pressupostos. Aquests esdeveniments tan ben embalats, amb la seva difusió a les xarxes socials, mitjans locals i un «calendari específic», deuen tenir un cost. Un cost que, segurament, surt dels nostres impostos, aquests que sembla que no arriben per arreglar els sots de la calçada o per millorar la il·luminació en alguns punts. Però no us preocupeu, que aviat tindrem una «Setmana del Comerç» per oblidar-nos dels problemes reals. I així, mentre els nostres polítics es fan fotos i celebren «fites» com aquesta, nosaltres continuarem amb els mateixos problemes de sempre. Gràcies per tant, equip de govern! Realment, ens teniu ben coberts.