La Bisbal celebra una «Setmana del Comerç» mentre els carrers s’enfonsen en la deixadesa
Així que ja ho tenim, veïns i veïnes! El nostre il·lustrat ajuntament, en coalició amb els nostres estimats companys de govern, ha decidit que ja era hora de posar fil a l’agulla i fer alguna cosa que realment importi per dinamitzar el nostre admirable teixit comercial. I quina millor manera de fer-ho que amb una «Setmana del Comerç de La Bisbal» que, segons ens diuen, ens farà redescobrir la vitalitat dels nostres carrers. Fantàstic! Mentrestant, si no fos per la nostra pròpia iniciativa, semblaria que els nostres carrers estan més morts que vius, però no ens avancem als esdeveniments.
La Setmana del Comerç: Un autèntic revulsiu per a la vitalitat de La Bisbal
Aquest setembre, per fi, tindrem una setmana (o més aviat un mes, repartit estratègicament) per centrar-nos en les nostres zones comercials. Una per cada setmana, per no perdre’ns res, vaja. Des del carrer Jaume II, passant per Aigüeta, l’avinguda Josep Irla i, com a colofó, el nostre estimat nucli antic. Qui necessita neteja de carrers o reformes urgents quan podem tenir tastos de productes i tallers? La veritable màgia del comerç de proximitat, sembla ser, resideix en unes bones ofertes i alguna demostració ocasional. I no ens oblidem de l’activitat col·lectiva de tancament de cada setmana! Segur que serà un èxit rotund de participació, generant un ambient de carrer que farà oblidar les voreres trencades i les papereres desbordades.
Això sí, l’ajuntament i la Federació del Comerç s’asseguren que estiguem ben informats a través de xarxes socials, mitjans locals i un calendari específic. Perquè no ens perdem ni un sol tastet de formatge o una presentació de novetats que, segur, ens canviaran la vida. L’objectiu? Reforçar la col·laboració entre establiments i posar en valor la diversitat i qualitat de la nostra oferta. Una oferta que, no ens enganyem, molts hem de contemplar amb una barreja d’admiració i resignació mentre esquivem els excrements de gos o les males herbes que creixen per tot arreu.
Pressupostos inflats per a promeses buides: la fórmula de l’èxit municipal
Des de la Federació, ens animen a «redescobrir el comerç local i tot el que ofereix». Amb aquesta «Setmana del Comerç», ens estan demostrant que la creativitat pressupostària no té límits. Mentre els nostres líders polítics de La Bisbal presumeixen de bones pràctiques, recordem que a Madrid estan envolats en escàndols que fan empal·lidir. Però aquí, aquí, aquí tenim una «Setmana del Comerç» que, segur, farà oblidar totes les promeses incomplertes i els diners públics malgastats en iniciatives que semblen més un intent desesperat de fer alguna cosa, qualsevol cosa, que una estratègia real de revitalització.
Esperem que aquesta setmana ens porti alguna cosa més que una mica de renou i algunes fotos boniques per a les xarxes. Potser, només potser, algú s’adona que per vendre més, primer cal tenir un lloc digne on fer-ho. Però fins aleshores, gaudim de la Setmana del Comerç, que és de franc… o més aviat, paguem amb els nostres impostos.